Nieuwsbericht, 19 november 2014
Nadat het laatst gemaaide gras van de ijsbaan was verwijderd, kon onlangs “de meest eerbare actie” van onze ijsmeesters weer worden uitgevoerd”: “De stop ging weer in de ijsbaan en de pomp aangezet!! Langzaam maar zeker werden eerst de poriën van onze ijsbaan met het water gevuld, waarna de totale oppervlakte van onze ijsbaan weer op het juiste niveau werd gepompt! Onze supervrijwilliger en sportvisser Kees Kaiser had de eer het laatste drijfgras uit het water te vissen.
De afgelopen week werd er rond 8 uur ’s morgens, al de eerste ochtendvorst vastgesteld door een van onze leden (Jan, bedankt!). Rond dat tijdstip werd ijs op de voorruiten van auto’s gespot! Ook stond bij ondergetekende thuis de eerste erwtensoep weer op tafel!! Al met al signalen die ons vertellen: “De winter is onderweg!”

Uw verslaggever ter plaatse.

20141119 ijsbaan met Kees Kaiser