Op vrijdagavond 19 december wordt op De Uithof het ‘Open Westlands Kampioenschap Marathonschaatsen’ verreden.
Ook de leden van IJsclub Vlietland kunnen aan dit door IJsclub Eendracht in Naaldwijk georganiseerde kampioenschap meedoen.

Programma:
22.00 uur ‘Skate4Air Recreanten Marathon’
22.30 uur  ‘Open Westlands Kampioenschap’

Het inschrijfgeld bedraagt € 5,-. Dit komt geheel ten goede aan onderzoek naar de ingrijpende ziekte Cystic Fibrosis (taaislijmziekte).

Meld je aan bij Kees van Schie via mail aan Keesvanschie80@gmail.com of via 0174-620619.
Voor meer info zie de Skate4AIR-poster

Het zijn open wedstrijden, dus voor iedereen. Rijders(sters) die niet harder kunnen rijden dan 45 sec. per ronde mogen met de recreanten meedoen. Deze rijden 25 ronden, waarvan de eerste 10 ronden in een tempo dat iedereen het bij kan houden. Mensen die geen transponder hebben voor de tijdregistratie kunnen er een lenen (wel na afloop terugbrengen want die kosten 90 euro stuk). Licentiehouders rijden 40 ronden.