ChinaDam_147969178-676x450Diversen leden belden de afgelopen weken met bestuursleden van onze ijsclub met de vraag, waarom er nog geen water op onze ijsbaan staat! Normaal staat tijdens de jaarvergadering de pomp aan en loopt onze baan onder water! Dit jaar wordt het water uit een ander vaatje getapt!
Het afgelopen weekend is het dan, na een aantal proefboringen, toch gelukt, om een gat helemaal door de aarde heen te boren! De leiding moest er nog even door en nu pompen we water terug! Welk water zult u zich afvragen? Trouwe bezoekers van onze website weten vast nog wel, het nieuwsbericht van enige jaren geleden (na een echte schaatswinter!) de Tom-Tom van Momfer de Mol van slag was en dat Momfer na een paar happen Snelle Jelle in China voor wateroverlast had gezorgd!!
De ijsmeesters denken dat het ‘Nederlandse’ water slecht bevriest, getuige de laatste twee winters! Daarom is na lang overleg besloten, dat water uit die winter terug te pompen, zodat onze ijsbaan deze winter weer voor het Winterfeest van Schipluiden en omgeving zal zorgen!!!

Uw verslaggever ter plaatse.