Signalen voor een ‘echte’ winter waren er te over.
• Een vroege bestuursvergadering in 2014, al in week 26.
• Geluiden over een nieuwe ijstijd; de vorige was 30.000 jaar geleden!!
• Een werkplaats aan ons clubhuis gebouwd voor onze sneeuwvegers en sneeuwschuivers. Dit voor een grotere inzetbaarheid!!
• In augustus al de route van de Westland Toertocht op ijsschotsen en op dik water gecontroleerd; dit met medewerking van de Stichting Zomerfeesten Schipluiden en Reisleider Daan v D. • De veehouders hebben enorme hoeveelheden hooi en gras geoogst: de koeien konden dan een lange winter op stal blijven!!??• Een schaatscursus voor watervogels. zodat ze niet allemaal, en ze zijn tegenwoordig met velen, voor te grote wakken gingen zorgen!!!
• 5 Oktober al de eerste “vorst aan de grond”!!
• Winterkoninkjes op de Woud Hoeve, die in oktober plotseling zwaluwnesten kraakten!
• In de week van 18 november al het eerste natuurijs in de ijsbaan!
• Ook stond in november bij ondergetekende de erwtensoep al op tafel!
• Nachtdiensten voor ijsmeesters i.v.m. ’s nachts het ijs-testen!!
Eén heel klein pluspuntje: 29 december 2014, om half 11 zondagavond, schaatsten enkele “bevoorrechte personen” een uurtje op het achterste gedeelte van onze ijsbaan!!
Onze altijd trouw aanwezige schaatser (zie foto) heeft echter vandaag de hoop ook laten varen!!
Uw (wat verdrietige) verslaggever ter plaatse.

20150306 figuur