Openingstijden

Als de omstandigheden het toelaten (het is en blijft een natuurijsbaan) wordt de ijsbaan geopend. Daarvan zal op de website melding worden gemaakt.

Openingstijden ijsbaan in ijsperiode zijn:

• van 10.00-17.00 uur
  • van 19.00-22.00 uur (onder kunstlicht).

De ijsbaan is slechts geopend bij goed schaatsbaar ijs. Dit wordt bereikt door hard te werken aan het ijsonderhoud, vooral nodig na intensief gebruik en sneeuwval. Dat kan de organisatie niet alleen. Regelmatig zal een beroep worden gedaan op vrijwilligers en gebruikers van de ijsbaan om hulp bij het ijsonderhoud.

Het bestuur van IJsclub Vlietland neemt bij voldoende ijs een besluit of de baan alleen geopend wordt voor leden, of dat er ook dagkaartjes verkocht worden. Het kan ook voorkomen dat er onvoldoende dik ijs is waardoor de baan alleen geopend wordt voor kinderen. Het bestuur houdt bij het besluit rekening met de ijsdikte, ijskwaliteit, verwachte toestroom en de weersvoorspellingen. Iedere ijsdag zal op de homepage van de website een update volgen.