Jan van den Berg

Tel. (06)23615866
Mail: admin@ijsclubvlietland.nl

Algemene leden:
Paulien Wolters, Leo Heijdra, Dorus van der Kraan, Wim van Mierlo, Theo van Paassen, Eef Rimmelzwaan, Paul van Leeuwen, Ben Schenkeveld en Bas Wolters.

IJsmeesters
Theo van Paassen, Ben Schenkeveld en Bas Wolters

Natuurijsbaan en Clubgebouw

De vereniging beschikt over een schitterend gelegen landijsbaan aan de zuidkant van het dorp Schipluiden (gemeente Midden-Delfland). De ijsbaan ligt zowel aan de rand van het dorp (hoek Zouteveenseweg/Holierhoek), als aan de rand van de Zouteveensepolder. Naast de ijsbaan ligt een gezellig clubgebouw waar voor de ‘koek en zopie’ wordt gezorgd.

Buiten de ijsperioden kunnen ook andere verenigingen en organisaties van dit clubgebouw gebruik maken. Hiertoe kunt u zich wenden tot de beheerder Eef Rimmelzwaan, tel. 015-3808409, e-mail: rzwaan@kabelfoon.nl.

Activiteiten
De IJsclub heeft haar leden zowel in de kernen Schipluiden en Den Hoorn als daarbuiten. Tijdens ijsperioden worden samen met andere dorpsverenigingen activiteiten georganiseerd. Zo helpen de Stichting Zomerfeesten met materiaal en de Scouting en de Gymnastiekvereniging met de verkoop van koek en zopie tijdens buitenijsperioden.

Wedstrijden
Bij voldoende sterk ijs worden op de ijsbaan korte baan- en marathonwedstrijden en andere ijsactiviteiten georganiseerd zoals mini-elfstedentocht voor de jeugd, alternatieve toertocht, oud-hollandsch hippisch festijn e.d.

KNSB
IJsclub Vlietland is aangesloten bij de landelijke schaatsbond KNSB en maakt deel uit van het KNSB District Westland. Onder auspiciën van de KNSB is IJsclub Vlietland binnen het district samen met vier andere ijsclubs medeorganisator van de KNSB Westland Toertocht, die bij voldoende sterk buitenijs wordt gehouden op de boezemwateren van het Westland en Midden-Delfland.

Locatie
Het adres van het clubgebouw en de natuurijsbaan is: Zouteveenseweg 1b en hoek Keenenburgweg/Holierhoek te Schipluiden (gemeente Midden-Delfland). Dit is aan de zuidkant van het dorp Schipluiden.

Heropgericht
IJsclub Vlietland is een -in 1991 heropgerichte- ijsvereniging die de leden tijdens natuurijsperioden de mogelijkheid biedt op natuurijs te kunnen schaatsen. Daarvoor heeft de vereniging een schitterend gelegen landijsbaan aan de zuidkant van het dorp Schipluiden (gemeente Midden-Delfland).

De ijsbaan ligt zowel aan de rand van het dorp (hoek Zouteveenseweg/Holierhoek), als aan de rand van de Zouteveense polder.

Jongerencommissie
Sinds kort is er ook een jongerencommissie. De trekkers van deze commissie zijn:
Paul van Leeuwen, Ernst-Jan van Dienst, Bas Wolters en Coen vd Windt.