UPDATE 12-2-21

We hebben een stevig nachtvorst gehad. Daarentegen hebben we vele berichten gehad van waaghalzen die gister door het ijs gegaan zijn. Tevens zijn gister de plekken bij de bruggen weer opgegaan. Dit geeft uiterst onbetrouwbaar IJS.

IJsclub Vlietland vindt het buitenijs UITERST ONBETROUWBAAR.

Voor de duidelijkheid: IJsclub Vlietland is niet aansprakelijk voor de condities van het buitenijs. Wij adviseren niet over het wel of niet kunnen schaatsen. Omdat er zoveel vragen zijn geven wij alleen het beeld, en dat is negatief.

Bericht 11-2-21

IJsclub Vlietland krijgt veel vragen over de betrouwbaarheid van het buitenijs. Wat we zien is dat de nacht van maandag op dinsdag goed was voor het buitenijs. Zelfs sommige bruggen lagen dicht.

Nu zien we dat rondom de bruggen het ijs verdwenen is. Dit geeft aan dat het ijs gesleten is. We hebben de afgelopen nacht veel bewolking gehad. Er zijn echt nog een paar goede nachten nodig voordat er überhaupt iets zou kunnen. -10 is de voorspelling. we krijgen de laatste dagen telkens maar -5.