Nieuwsbericht 21 september 2020

Hij, de winter, komt eraan! U bent gewaarschuwd, want onlangs gehoord: “IJsberen ontvluchten de Noordpool”! Door de aanhoudende noordoosten wind drijven momenteel bij Hoek van Holland de eerste ijsberen al voor de vaargeul!

Deze, op ijsschotsen “surfende” ijsberen, drijven bij opkomend tij de Nieuwe Waterweg in! Daar brengen ze gelijk even een bliksembezoek aan Het Vispaleis! Een lekker visje gaat er natuurlijk altijd in!

En als het dan strakjes eenmaal gaat vriezen, zijn wij bij IJsclub Vlietland helemaal klaar voor Corona en zijn maatregelen!! Hoe dan, vraagt u zich af? Nou, lang voor Corona zijn intrede deed in Nederland, trainden onze leden al op onze ijsbaan al met in achtneming van de ander-halve-meter-regel!! Dat moest nu eenmaal, omdat “in treintje rijden” al enige jaren niet meer toegestaan is!!! Onze leden weten dus van de hoed en de rand!!

Uw verslaggever ter plaatse.