Over 1 maand de kortste dag!

Nog één maand te gaan en dan zitten we alweer op de kortste dag!! Dan begint de echte winter 2019/2020!! En natuurlijk hoort daarbij de spreuk “Als de dagen gaan lengen, gaan de nachten strengen”!! Wij zijn er klaar voor!

De afgelopen dagen hadden we? Vorst aan de grond!! (Ofwel onze koning Willem zat weer zonder geld!!!). Met een temperatuur rond de nul, is er maar weinig te beleven! Om je toch even het gevoel te geven: 107 jaar geleden, op 21 december 1902, was het vandaag min 9,8 graad!!! Wat zouden wij die temperaturen hier graag noteren!!

Toch nog even verslag over de afgelopen week: Nadat de pomp 10 dagen geleden werd aangezet, is er ook nog veel regen gevallen! Dit resulteerde in een snel gevulde ijsbaan (4000 m3 water!). Dit verse (regen)water heeft een hoge bevriezingsgraad en leverde woensdag bijgaande mooie plaatjes op!!

Uw verslaggever ter plaatse