Bij IJsclub Vlietland doen we er alles aan om open te gaan bij voldoende ijs. Dit gaat zeker lukken als we ons aan de volgende regels houden:

Regels voor schaatsen bij IJsclub Vlietland in coronatijd!
• Alleen leden van de ijsclub hebben op vertoon van hun lidmaatschapskaart toegang tot de ijsbaan (er worden geen nieuwe leden ingeschreven!).
• Degenen die hun lidmaatschapskaart nog niet hebben ontvangen kunnen deze bij toegang in de periodes dat de ijsbaan is geopend afhalen. (Vrijdag, zaterdag en zondag worden deze kaarten bezorgd in Schipluiden en Den Hoorn)
• Volg instructies en aanwijzingen van de vrijwilligers op. (Niet opvolgen van instructies leidt tot waarschuwing en eventuele verwijdering van het terrein en/of inname van het lidmaatschapskaartje!)
• De aangegeven routes voor parkeren en looproutes naar en van de ijsbaan moeten worden gevolgd.
• Hou op looproutes, in wachtrijen en op het ijsbaanterrein ten allen tijde 1,5 meter afstand aan tot anderen die niet tot hetzelfde huishouden behoren en draag een mondkapje!
• Tijdens het schaatsen is een mondkapje niet noodzakelijk. Schaats zoveel mogelijk individueel.
• Het aan- en uittrekken van kleding en schaatsen dient te gebeuren op de aangegeven plaatsen.
• Voor personen van 13 jaar en ouder:
–  Er geldt een tijdslot van max.2 uur aanwezigheid; daarna wordt het ijs verzorgd en gewisseld voor het volgende tijdslot. Voor en na het tijdslot is geen toegang tot de ijsbaan!
– Per tijdslot hebben – afhankelijk van de kwaliteit van het ijs – maximaal 250 personen (incl. bezoekers) van 13 jaar en ouder toegang tot het ijsbaanterrein;
– Voor toegang tot het ijsbaanterrein moeten alle personen van 13 jaar en ouder thuis via de link op de website of social media het tijdslot reserveren . Zodra een maximum van 250 personen van 13 jaar en ouder zich hebben ingeschreven zal dit tijdslot niet meer te reserveren zijn.
Het te reserveren tijdslot kan vanaf 18:00 uur voor de volgende dag! De link volgt op de website op de eerder genoemde tijd. Bij toegang tot de ijsbaan moet de reservering en de lidmaatschapskaarten worden getoond. De reservering dmv mobiel of geprint!
– Het schaatsen mag door personen van 18 jaar en ouder alleen in groepen van maximaal 2 personen op 1,5 meter van elkaar en per groepje 5 meter afstand dus geen treintjes!!
• Bezoekers moeten zelf voor drinken, eten en versnaperingen zorgen.
• Verkoop van ‘koek en zopie’ is voor de ijsclub verboden!
• Er is alleen toegang tot het clubgebouw voor toiletbezoek. Dragen van een mondkapje is in het clubgebouw verplicht.

Spreek elkaar aan op het opvolgen van deze regels!!.
Zo houden we het bezoek aan de ijsbaan veilig voor iedereen!!

Tot Slot: Laten we genieten van een prachtige winterweek!