Nieuwsbericht 21 juni 2021.

Als 21 juni op de kalender verschijnt, is dit het einde van de lente en het begin van de zomer!

Voor bijna alle Nederlanders is dit het ultieme moment in het jaar! Er komt immers voor iedereen, binnen niet al te lange tijd, vakantie om de hoek kijken en daarbij past een mooie en warme zomer! Het is tijd voor Zomerfeest(en!)!!

Maar er zijn ook personen (lees: ijsmeesters!) die ieder jaar anders naar deze datum uitkijken!! Deze dag staat voor: “we zijn op de helft”! Dan gaan we aftellen naar de komende winter! Want wat kijken de ijsmeesters er weer naar uit dat het kwik, dat nu zo ver boven de nul staat, straks lekker onder nul zakt!!! Dan is het tijd voor Winterfeest(en)!

Zelfs de vrouw van een van de ijsmeester kan niet wachten tot het weer zo ver is!! Een paar weken geleden is zij al gespot op het terras van het clubhuis! Dit is één van de signalen, dat het verlangen naar een kopietje van de afgelopen winter groot is!! O ja, toen stonden we in februari, 5 dagen op de schaats, het was kort, maar wat heeft iedereen er onwijs van genoten!!!

Uw verslaggever ter plaatse.