Nieuwsbericht 03-11-2023

It giet oan!!

Ja hoor, het is zover! IJsclub Vlietland is vanaf vandaag klaar voor de (strenge!!)winter van 2023-2024!! Het heeft best wel wat voeten in de aarde(water!) gehad, maar nu is het zover! Aanstaande dinsdagavond zullen de bezoekende leden op onze jaarvergadering, getuige kunnen zijn van het resultaat van een zeer nat najaar en 4 dagen de pomp aan! Waarschijnlijk zitten we dan al op N.A.P. niveau!!

De eerstkomende nachtvorst wordt vanaf nu bij ons met open armen(zijnde 20.000 vierkante meter water!) ontvangen!! En trouwe lezers kennen de term “water met een hoge bevriezingsgraad” natuurlijk nog steeds, want al dat verse regenwater zal direct bevriezen als het kwik tot rond de nul zakt!!

En ondergetekende heeft hier nog een opsteker, voor diegenen, die al die nattigheid van boven maar niets vinden en er zijn/haar humeur flink door laten beïnvloeden! Weet daarom wel mensen: “Zonder regen, geen (natuur!)ijs”!! En stel dan jezelf nu maar eens de vraag: Is er iets in Nederland, een vergelijkbare activiteit te vinden, waar zoveel mensen voor naar buiten gaan, als bij het kunnen genieten van alles wat er gebeurt rondom natuurijs? Op welke manier dan ook!!!

Misschien niet op de eerste schaatsdagen, maar als de vorst aanhoudt, dan zie je bijna heel Nederland er op af komen!! Of het is om te schaatsen, of om te sleeën, helpen bij baanvegen, koek en zopie bemannen, of om het allemaal gewoon met eigen ogen te kunnen zien!!! Zodat je hier ook nog over mee kunt praten, als zo’n vorstperiode strakjes ineens weer voorbij is! Dat dit frisse uitje voor veel mensen een mooi medicijn is, moge duidelijk zijn!!

Uw verslaggever ter plekke